人気ブログランキング | 話題のタグを見る
> ワンデイ・タックス・トレーニング “移転価格の更新”
ワンデイ・タックス・トレーニング “移転価格の更新”_c0216916_17514622.jpg

JACビジネスセンター
ワンデイ・タックス・トレーニング
移転価格の更新


移転価格とは、会社が行う物品、サービス、無形資産および金融取引での移転の価格を定める会社の政策です。これには単一の会社内の部署間の取引も、特殊関係にある2つの会社の間の取引も含まれます。2016年末、財務省は納税者に移転価格文書(TP Doc)を作ることを義務付ける新たな規制, 財務大臣令213/PMK.03/2016号を発出しました。この移転価格文書がない場合、税務総局による営業利益額の大幅な上方修正を受け、会社に損害を被る恐れがあります。


JAC ビジネスセンターでは、移転価格の更新について、ワンデイ・タックス・トレーニングを実施します。このトレーニングでは、移転価格文書の作成方法、保管方法、移転価格についてのケーススタディ、税務規則の更新と特に移転価格について生じている問題について解説します。
このトレーニングの対象者は、税務/アカウンティングマネジャー、会社内で物品およびサービスの調達を担当する物流または調達部門の担当者です。

日付 : 20171011日(水)
時間  : 08:00 – 16:00
場所  : Hotel Ibis Tamarin
Jl. KH. Wahid Hasyim No.77, Jakarta Pusat
使用言語 : インドネシア語


目的と利益
1.
参加者は移転価格の概念とさまざまな方法を理解できます。
2.
参加者は移転価格文書が作成できるようになり、またその管理方法を知ることができます。
3.
参加者は財務大臣令213/PMK.03/2016号の税務上の義務の履行に対する影響を理解できます。


ファシリテーター/講師
Hanhan Haeruman
(ハンハン・ハエルマン)氏
15
年以上の経験を持つ税務コンサルタント、移転価格を専門とする税務トレーナー、インドネシア大学経済・ビジネス学部会計開発センター (PPA FEBUI)教員

参加費はRp1,650,000 (消費税10%含)、先着30名とさせていただきます。
ぜひ、御社のご担当者様にご参加いただければと存じます。

講習会に関するご質問、お問い合わせは下記まで。


お問い合わせ先
担当 :ヴィナ (Ms.Kautsariah Oktavina)
メール kautsariah.oktavina@jac-recruitment.com
電話番号 021 314 8009


トレーニング内容

Iセッション

  • 移転価格の概念
  • 機能、資産、リスク(FAR)分析
  • 比較可能性分析 (Comparability Analysis)
  • 移転価格のさまざまな方法


II セッション

  • 財務大臣令213/PMK.03/2016号での移転価格文書と以前の移転価格文書の実態の違い
  • 財務大臣令213/PMK.03/2016号に基づき、移転価格文書の保管において注意しなければならない重要なポイント
  • 財務大臣令213/PMK.03/2016号に基づいた移転価格文書作成の練習


IIIセッション

  • 財務大臣令213/PMK.03/2016号の税務上の義務の履行に対する影響
  • 移転価格のケーススタディ
  • 税務規則の更新と特に移転価格について生じている問題


クロージング・セッション

質疑応答

REGISTER


ワンデイ・タックス・トレーニング “移転価格の更新”_c0216916_17555000.jpg

"TransferPricing Update"
1 Day Tax Training
JAC Business Center



TransferPricing is a company policy in determining the transfer price of a transaction,be it goods, services, intangible assets, or financial transactions conducted by thecompany. Including here, interdisciplinary transactions within one company and also between two relatedcompanies. At the end of 2016, the Ministry of Finance issued a new regulation namely PMKNo. 213/PMK.03/ 2016, which requires Taxpayers to make Transfer Pricing Documentations (TP Doc). If the TP Doc is not made, the Directorate General of Taxes (DGT) will fix the profit correction which isof great value and this will be detrimental to the company.


Follow this Training before any problems arise and Tax Check comes.
In this training will be explained on how to manufacture and store TP Doc, Transfer Pricing case studies, as wellas tax regulatory updates and growing issues especially regarding transfer pricing.


Target participants for this training are Tax/Accounting Manager, PIC from theLogistics Department, or Procurement (Purchasing Department) which handles the procurement of goodsand services within the Company.

Event Date
Day, date : Wednesday, 11October 2017
Time : 08:00 – 16:00
Venue : Hotel Ibis Tamarin
Jl. KH. Wahid Hasyim No. 77, Jakarta Pusat.


Objectivesand benefits
1. Participants understand the concepts and methods of transfer pricing.
2. Participants are able to make TP Doc and know the management procedures.
3. Participants understand the impact of PMK No. 213/PMK.03/2016 on thefulfillment of tax obligations.


Material
Broadly speaking, the scope of material to be discussed in this Training is asfollows:


Session I
• Transfer Pricing Concepts
• Functionality, Asset, and Risk Analysis (FAR)
• Comparability Analysis
• Transfer Pricing Methods


Session II
• TP Doc difference in PMK No.213/ PMK.03/2016 with previous TPDoc practices
• Important points to be considered in the preparation of TP Documentationbased on PMK 213/ PMK.03/2016
• Exercise Making TP Doc based on PMK 213/ PMK.03/2016


Session III
• Impact of PMK No. 213/PMK.03/2016 on the fulfillment of taxobligations
• Case Study Transfer Pricing
• Update tax regulation and issues that evolve particularly regarding TransferPricing


Closing Session
• Question and answer


Facilitator
Mr. Hanhan Haeruman
Tax Consultant with more than 15 years’ experience, Tax Consultant TransferPricing Specialist,
and Lecturer at Accounting Development Center Faculty of Economics and BusinessUniversitas Indonesia
(PPA FEBUI).


Investmentand Quota
Investment of Rp1.650.000 (One million six hundred fiftythousand rupiahs),
which includes VAT 10%. Please transfer before the eventdate to the Bank Central Asia (BCA)
account number: 680.505.1501 on behalf of PT. JAC Consulting Indonesia.
There is a quota limit of 30 participants only.
Registration
Enroll now because seats are limited. Please state your Company Name,Participant Full Name,
Position, Mobile Number, Office Address, Office E-mail Address, and personale-mail address send to:

Contact Person : Umar Mufreni (Mr.)
HP/WA/SMS : 0821 2540 9976
Phone :021-3148009
E-mail :
hrconsulting.id@jac-recruitment.com
Deadline for registration is Tuesday, October 10th, 2017 or whenquota is reached.


Agenda
08:00 –08:30 : Registration
08:30 –10:00 : Material of Session I
10:00 –10:15 : Coffee Break
10.15 –12.00 : Material of Session II
12:00 –13:00 : Lunch Break
13:00 –15:30 : Material of Session III
15:30 –15:45 : Coffee Break
15:45 – 16.00 : Closing


REGISTER



by jac-bc | 2017-09-26 18:19

【インドネシア進出企業様向け】 人材採用、会社設立、ビザ代行、通訳・翻訳、労務コンサルティングなど。インドネシアでのビジネスをスムーズに。
by jac-bc